Az ügyfél megtartása néha bonyolultabb, mint a megszerzése

ügyfélkezelés, ügyfelek megtartása
 

Az ügyfél megtartása néha bonyolultabb, mint a megszerzése

Különös átverés bukkant fel hazánkban: egy kivitelező pénzért még aznapra szavatolta a munka felmérését. Kiszállt, konzultált a megrendelővel, begyűjtötte a pénzt a felmérésért, majd eltűnt. A megrendelő csak idővel jött rá, hogy a vállalkozó kimondottan csak a felmérésre szakosodott. Egy kutatásban húsz ország fogyasztóinak viselkedését vizsgálták világszerte abból az aspektusból, hogy mennyire bíznak meg az emberek a vállalatokban, és mikor veszítik el a türelmüket.

Egy olvasója lakásátalakításba fogott, írja a magyaridok.hu. Az építőiparban közismerten súlyos a munkaerőhiány, nehéz jó szakembereket találni. Ezért örült meg, amikor hívására készségesen felbukkant egy kivitelező, aki még aznapra ígérte a munka felmérését a helyszínen. Meg is jelent, részletesen „meginterjúvolta” a megrendelőt, tanácsokat adott a felhasználandó anyagokra, technológiákra vonatkozóan, és még aznapra árajánlatot ígért.

Mindezért cserébe csupán jelképest kiszállási díjat kért. Az árajánlat persze azóta sem érkezett meg, a kivitelező nem jelentkezett, és az olvasó végül ráeszmélt, hogy csak a kiszállási díjakat kasszírozza be.

Ez nem csak Magyarországon működik így

Az SAP Hybris nemzetközi felmérése alapján a megkérdezettek 89 százaléka úgy kívánja, hogy ha megkeresett egy céget valamilyen ügyben, akkor 24 órán belül válaszoljanak.

Legjellemzőbben a kolumbiaiak igénylik ezt (96 százalék), de még a leghiggadtabb oroszoknál is kiemelkedően magas (82 százalék) ez az arány. E szegmensen különösen érdemes fejleszteniük a vállalatoknak, ugyanis a tanulmány összegzése alapján a fogyasztók a cégek több mint 50%-val nem tudnak kapcsolatba lépni a közösségi oldalakon keresztül.

A személyes adatok ügyében a megkeresettek nyolcvan százaléka jelezte, hogy kész magáról adatokat megadni, noha, míg Latin-Amerikában szinte minden egyes fogyasztó így cselekedne, addig például Japánban csupán 52 százalékuk.

Legtöbbször az e-mail-címet hajlandók megadni az ügyfelek, míg az egyik legérzékenyebb információnak a jövedelmük mértékét tekintik. Utóbbit például az angol fogyasztóknak csak a hat százaléka mondaná meg.

A kutatás kardinális megállapítása, hogy a fogyasztók pozitívan vélekednek, ha ők határozhatják meg, milyen információt kívánnak megadni magukról, átlátható módon gyűjtik róluk az adatokat, és persze bizalmasan kezelik azokat.

A kapcsolat fenntartásához ugyanakkor az is kell, hogy ne adódjanak nagy hibák.

A felmérésben résztvevők nyolcvan százaléka jelezte azt, hogy megválna az adott márkától, ha tudta nélkül használnák fel személyes adatait, míg 71 százalékukat az dühítené fel, ha nem válaszolna időben az ügyfélszolgálat. De az elhúzódó ügyintézési idő is „válóoknak" számít.

Teteje