Ingyenes vagy gyors kiszállítás?

 

Ingyenes vagy gyors kiszállítás?

Melyik a legjobb opció: az ingyenes, vagy a gyors kiszállítás? Melyik előnyösebb cégünk és ügyfeleink számára?

Ahogy a Marketing Döntések blogja is írja, ha egyszer beköszönt a szezon, akkor a fogyasztók csak úgy kapkodnak a legjobb ajánlatokért. Ezek rendszerint vagy ingyenes kiszállításúak, vagy gyors kiszállításúak. Ám jó tudni, mindkettőnek van előnye és hátránya is.

Az ingyenes kiszállítás elég vonzó a fogyasztóknak, főleg, ha sok terméket vásárolnak egyszerre, hiszen annyival tudják növelni az ajándékokra szánt összeget, mint amennyit megtakarítanak a kiszállítás költségével. Az ügyfeleket ez boldoggá teszi és a jövőben visszatérhetnek vásárolni. A cégtulajdonosok számára az ingyenes kiszállítás növelheti a költségeket, amik túlsúlyba kerülhetnek a haszonnal szemben. El kell gondolkozni azon, hogy hogyan valósítsuk meg az ingyenes kiszállításon alapuló irányelveinket. Sok cég egy minimális vásárlási összeget határoz meg, így jogosítva fel a vásárlókat az ingyenes kiszállításra. A cég így egyensúlyba tudja hozni az elveszett bevételét.

Más vállalkozások ezt arra használják, hogy lehetővé tegyenek egy korlátozott idejű ösztönzést. Például csak Hálaadás és Karácsony között ingyenes a kiszállítás, így elcsábíthatóak a vevők a versenytársaktól. Mindig kell egy terv, adatokat kell gyűjteni, analizálni kell a helyzetet a jövőre való tekintettel.

A vásárlók viszont olykor a lehető legrövidebb átfutási idővel szeretnék megkapni termékeiket, erre jó a gyors kiszállítás. Ez azoknak jó opció, akik az utolsó pillanatra hagyják  a vásárlást és rögtön kellene nekik a termék. De cégeknél is előfordulhat, hogy hirtelen fogynak ki valamiből és rögtön kellene nekik. Ahhoz, hogy egy cég bevonja ezeket a vásárlókat, fel kell ajánlania a gyors kiszállítás lehetőségét, ellenérték fejében. A vásárlók ezzel a módszerrel is megfoghatók.

A szállítás költsége ilyenkor a vásárlóra terhelődik egyenlő arányban a szolgáltatás mértékével. A vásárlókkal  természetesen ezt megfelelően kell közölni. Sok vállalkozás van, aki az ingyenes és a gyors kiszállítás lehetőségét is felajánlja. Vásárláskor tehát mérlegelni kell, hogy limitált az ajánlat, vagy csak promócióval párosított ösztönzés.

 

Teteje