Mennyit költünk Karácsonykor játékokra?

Karácsonyi ajándékozás - játékok
 

Mennyit költünk Karácsonykor játékokra?

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák. Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint – a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten van – a kisgyermekes családok döntő többségében azonban még a Jézuska „gondoskodik” az ajándékokról.

Az év legforgalmasabb, karácsonyi időszakában a vásárlásonkénti kosárérték növekedni fog a tavalyi értékekhez képest mind online, mind a bolti forgalomban a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. „A webáruházban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagynak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásban 8 százalékos bővülésre számítunk, mely 6500 forintos átlagköltést jelent” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. 2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut majd építő-, valamint interaktív játék és puzzle is. „A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becsléseink szerint 27-31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, pl. Black Friday promóciókat is” – tette hozzá a marketingvezető.

Novemberben elkezdjük, mégis az utolsó pillanatra hagyjuk

A szülők közel kétharmada már novemberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá – derül ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből. „Játék viszont már a Télapó csizmába is jut, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74%) mellett. A szülők fele már Mikuláskor 2000 forint felett költ összességében, ami karácsonyra 5-10.000 (42%), és sok esetben még 10.000 forintnál is magasabbra (43%) nőhet” – árulta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74%), LEGO-nak (52%), társasnak (50%), könyvnek és kifestőnek (45%), valamint építőjátéknak (37%) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.

Vágott fenyő és halászlé illata lengi be az otthonokat idén

A megkérdezettek kétharmada vágott-, egyharmada mű-, tizede pedig cserepes fenyőt fog feldíszíteni, többségében az egész család együtt (52%) vagy a – főként a 3 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező – szülők közösen. „Az ajándékról a válaszadóink nagy részénél, mintegy 80 százalékánál még a Jézuska »gondoskodik«, a leleplezés nagyjából 7-10 éves kor között történik meg” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A karácsonyi menü viszont nem marad titok: a halas ételek és a halászlé lesznek porondon minden második otthonban, máshol viszont a húsleves, a töltött káposzta és különféle szárnyasok kerülnek majd a tányérokra.

Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban

1. Társasjáték

2. Kreatív játék

3. Játékbaba

4. Építőjáték

5. Interaktív játék

6. Kirakós játék

7. Szerepjátékok (konyha, barkács)

8. Plüssjátékok

9. Bébijáték

10. Fajáték

Top10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint

1. Diavetítő

2. MimiQ – Grimaszpárbaj

3. Zapf Baby Born 8 funkciós baba

4. Charlie kutyus interaktív plüss

5. Gazdálkodj okosan!

6. Stoopido – Maszkra fel! társasjáték

7. Vadnyugati céllövölde

8. Magic Dip szivárványfestő

9. Pancs Mancs társasjáték

10. Mazsi kutyus interaktív plüss

Forrás: sakkom.hu

Teteje