Túlóra = hatékony munkaidő

 

Túlóra = hatékony munkaidő

Egy új felmérés szerint a munkavállalók egy része a fizetetlen túlórát is elfogadja, mi több, olyankor teljesítenek a legjobban. Így napközben több idejük van a munkahelyi kapcsolatokat ápolni. A szakértők úgy vélik, hogy ez nem jelent problémát, hiszen ez egy pozitív munkakultúra, amely előnyös az üzleti életben.

Az Epson által végzett felmérés alapján – amelyet a kkv-k körében végeztek - kimutatták, hogy a magyar munkavállalók közül 82% az, aki nem csak a munkahelyét, de a munkáját is szereti, és 74% ért egyet azzal, hogy megfelelő az egyensúly a munkájuk és a magánéletük között. A munkavállalók még annak ellenére is így gondolják, hogy 68%-uk hetente átlag 7 túlórája van, aminek a 41%-át nem fizetik ki.

A dolgozók 46%-a ismerte be, hogy nem rendelkeznek elég munkaórával ahhoz, hogy el tudják végezni a szükséges feladataikat, 43% pedig úgy véli, hogy akadályozza a munkavégzésben a munkával járó egyéb kötelezettség, mint a megbeszéléseken való részvétel, a jelentések készítése, vagy az adminisztráció. A kutatás során kiderült, hogy az alkalmazottak a túlórák alatt képesek a legjobban teljesíteni. 42%-uk ilyenkor tud időt szakítani az olvasatlan e-mailekre, 43%-uk a befejezetlen, vagy későbbi feladataik átnézésére, 31%-uk pedig készségeik fejlesztésére szakcikkek által.

A túlóráknak köszönhetően a munkahelyeken a szociális élet válik dominánssá a munkaidőben. A válaszadók 29%-a szeret beszélgetni, társasági életet élni a munkaidő alatt, ezért a munkáját a túlóra ideje alatt fejezi be. Ez jelenti tehát azt, hogy a munkahelyi szociális életet a munkavállalók 80%-a tartja fontosnak.

Az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője, Fábián Miklós úgy véli, hogy gazdasági szempontból fontos a munkavállalói elégedettség és a dolgozók ösztönzése. Ezt mindig észben kell tartani az üzleti életben. A szervezeteknek tehát meg van a lehetősége arra, hogy támogassák a pozitív munkakultúra kialakítását, és hozzájárulhatnak az alkalmazottak boldogságérzetéhez is. 

Teteje