sze, 10/28/2015 - 23:34
VW-botrány?
Mostanában azon háborodott fel a világ, hogy a Volkswagen trükközött a dízelmotorjai kibocsátási értékeivel. Hazudtak, ha úgy tetszik. Üzleti érdekből, hogy a vevőknek tetsző számokat tudjanak beleírni a katalógusokba.
A fekete báránynak kikiáltott kétliteres TDI a valóságban ötször tisztább, mint egy tetszőleges dízel a kilencvenes évek elejéről, és semmivel sem rosszabb a kortársai zöménél.
A Volkswagen a csúcsra tört, leplezetlenül világuralomra gyúrt az elmúlt években, és most valaki valamiért kiborította a bilit.
Nem valószínű, hogy ez a VW-csoport bukását fogja okozni, sőt, sajnos azt sem, hogy a botrány a megtisztulás irányába mozdítja majd el az autóipart,
Mindössze arra hívja fel a figyelmet, hogy -enyhe- torzítások lehetnek a háttérben az autógyártóknál.
Ha az emissziómérésre koncentrálunk, mi itt Európában hagyományosan, évek, évtizedek óta szeretjük magunkat téves adatokkal nyugalomba ringatni, míg az amerikaiak erre sokkal érzékenyebbek.
Az ígéret csupán annyi,hogy a motorok teljesíteni fogják az európai mérési ciklus elvárásait.
Ma már tudjuk, hogy ennek ellenére,- például emelkedőn hajtva- boldogan fújhatják a nitrogén-oxid (NOx) határérték többszörösét, ahogy ezt jó sok konkurens dízel is teszi, és tette mindig is a lebukás esélye nélkül, az elbaltázott hivatalos mérési módszerek miatt.
Hogy a többiekkel mi lesz, az nincs napirenden, mert akkor nem jutna elég kés a Volkswagen hátába.
A rejtélyt, hogy miért pont a VW-t lökték most a pöcegödörbe, fejtsék meg az összeesküvés-elméletek nagy mágusai.
Forrás :totalcar